Maak van jouw bedrijfslocatie een merkbeleving

Een sterk merk straalt eenheid, duidelijkheid en herkenbaarheid uit in elke mogelijke merkuiting. Dit kan zijn in een social media post, een belletje met de klantenservice, facturen en digitale communicatie, maar ook op de bedrijfslocatie. Want in de merkbeleving van een klant telt alles mee.

Begin met jouw huisstijl

Een merk opbouwen begint met het ontwikkelen van een herkenbare huisstijl die je overal in doorvoert. Binnen jouw huisstijl vallen de kleuren, het logo en de manier van communicatie richting klanten. Het doel van jouw huisstijl is om de persoonlijkheid en de kernwaarden van jouw merk naar buiten te brengen. Kortom een merkbeleving te bieden aan jouw klanten die past bij jouw product of dienst.

Merkbeleving op locatie

Ontvang je klanten op locatie? Dan is dit een van de belangrijkste plekken waar jouw klant een beeld vormt van jouw merk. Zorg dat jouw locatie past bij wat je uit wilt stralen. Is jouw merk informeel, speels en levendig, dan kun je bijvoorbeeld toffe muurstickers of fotobehang in de ontvangstruimte laten plaatsen. Zo krijgt de klant in de wachtruimte al een beeld en gevoel van wat jouw merk te bieden heeft.

Herkenbaarheid

Vergeet tijdens het vormgeven van jouw bedrijfslocatie niet om jouw huisstijlkleuren en logo terug te laten komen. Hiermee versterk je de herkenbaarheid van jouw merk en koppel je de beleving en het gevoel van jouw klant op locatie aan het merk. Dit gevoel komt dan terug wanneer de klant jouw merk tegenkomt op andere plekken zoals social media en in online communicatie. Zorg dus dat het gevoel wat je oproept op locatie positief is en past bij jouw merk. Een goed idee voor het terug laten komen van jouw logo is het plaatsen van melkglas logo stickers voor een professionele uitstraling

Akoestiek

Een belangrijk onderdeel van de ervaring van een ruimte is de akoestiek. Harde, galmende geluiden zijn afleidend en kunnen irritatie oproepen. Een kalme ruimte met een goede akoestiek past beter bij een professioneel merk en wekt een vertrouwelijker en huiselijker gevoel op bij de klant. Jij kunt jouw akoestiek verbeteren door zachte materialen zoals vloerbedekking en gordijnen, te gebruiken, maar ook door het plaatsen van akoestische panelen en het opdelen van grote ruimtes in kleine hoeken. Bijkomend voordeel van onze akoestische panelen is dat ze volledig zijn te personaliseren. Een mooie kans dus om jouw kleuren en logos terug te laten komen voor extra herkenbaarheid.

Bied een positieve ervaring

Hoe jouw bedrijfsruimte er ook uitziet, zorg dat de klant een positieve ervaring opdoet. Laat de klant zich welkom voelen door bijvoorbeeld koffie of thee aan te bieden en wees persoonlijk in jouw begroetingen. Ook al bied je producten en diensten aan voor bedrijven, degene waar je zaken mee doet is nog steeds een persoon. Gebruik daarom bijvoorbeeld de voornaam van jouw contactpersoon in online communicatie en probeer een band op te bouwen. Dit is enorm belangrijk om loyale, terugkerende klanten te krijgen.

Heb je hulp nodig met jouw bedrijfslocatie? Wij helpen graag mee met het maken van een perfecte merkbeleving voor jouw klanten. Onze designers denken graag mee en zijn uitblinkers in het maken van ontwerpen die precies aansluiten bij de persoonlijkheid van jouw merk. Benieuwd wat we voor jou kunnen doen? Neem contact op via 0183 – 513 854 voor een vrijblijvend gesprek. 

 

 

 

 

 

 

Maak van jouw bedrijfslocatie een merkbeleving