Hoe ontwerp je het perfecte visitekaartje voor je bedrijf?

Net jouw eigen bedrijf gestart? Visitekaartjes zijn een belangrijke manier om contact te krijgen met nieuwe en potentiële klanten. Je kunt ze uitdelen op beurzen en evenementen of na een eerste afspraak of kennismaking aan mogelijke nieuwe klanten. Visitekaartjes zijn een tastbare herinnering voor je gesprekspartner en handig om contactgegevens te bewaren en later contact op te nemen. Grote kans dus dat je na een goede eerste indruk en het meegeven van een visitekaartje gecontacteerd zult worden door nieuwe klanten. Wanneer je een visitekaartje vormgeeft zijn er een aantal belangrijke dingen die je niet moet vergeten. Om je op weg te helpen, zetten we op een rijtje hoe jij zelf je visitekaartje ontwerpt voor jouw bedrijf.

Begin met de huisstijl

Als het goed is heeft jouw bedrijf een bepaalde huisstijl die past bij de klanten die je wilt aantrekken. Onder de huisstijl vallen kleuren, het logo, lettertypes en de manier van communicatie. Spreek je bijvoorbeeld klanten aan met u of met je? Al deze dingen vallen onder de huisstijl van je bedrijf. Wanneer je de huisstijl duidelijk hebt, kun je beginnen met het ontwerpen.

Bepaal de basis

Ga voor een standaard formaat visitekaartje van 8.5 cm bij 5.5 cm. Dit formaat is net zo groot als pasjes en kan hierdoor gemakkelijk bewaard worden in telefoons of portemonnees. Ga je voor een groter formaat? Dan is de kans groter dat jouw visitekaartje in de prullenbak beland omdat ze niet handig bewaard kunnen worden. De volgende stap is kiezen voor een traditioneel horizontaal of alternatief, modern verticaal visitekaartje.

Kies passend papier

Visitekaartjes kun je bestellen in verschillende soorten papier. In onze webshop bieden wij stevig natuurkarton aan, maar kun je ook kiezen voor een matte of juist glossy coating. Ga voor een papiersoort die past bij je bedrijf en je huisstijl om zo een samenhangende indruk uit te stralen. Al onze papiersoorten zijn gemaakt van stevig papier wat niet snel kreukelt en dus lang mooi blijft. Wil je zorgen dat de matte of glossy coating niet krast? Voeg dan laminering toe om een kaartje te ontwerpen wat nog beter meegaat.

Upload je logo

Het belangrijkste onderdeel van de herkenbaarheid van jouw bedrijf is je logo. Zorg dus dat het logo goed tot zijn recht komt op je visitekaartje. Wanneer je klant je merk op andere plekken tegenkomt, zal deze je bedrijf sneller herkennen. Vergeet ook je slagzin of bedrijfsmotto niet. In een goede slagzin is namelijk direct duidelijk wat voor diensten of producten je bedrijf levert.

Voeg contactgegevens toe

Het doel van een visitekaartje is natuurlijk dat mensen gemakkelijk contact met je kunnen opnemen. Voeg daarom de belangrijkste contactgegevens toe. Begin met je naam. Zo is direct duidelijk voor degene die contact op neemt, wie hij of zei te spreken krijgt. Ontvang je klanten op locatie? Vergeet je adres niet. Verder zijn een e-mailadres en een telefoonnummer standaard om te vermelden. Een goede tip is om een bedrijfstelefoonnummer te vermelden en niet jouw persoonlijke 06-nummer om zo makkelijker werk en privé gescheiden te houden.

Controleer de uitlijning van je vormgeving

Wanneer alle informatie op je visitekaartje staat die je er op wilt hebben, is het belangrijk om te controleren of alles netjes uitgelijnd is. Door bijvoorbeeld je naam, email en telefoonnummer links uit te lijnen en recht onder elkaar te plaatsen komt het visitekaartje verzorgd en professioneel over in tegenstelling tot slordige, verspringende uitlijningen.

Klaar om te ontwerpen?

Klaar om jouw visitekaartje te ontwerpen en bestellen? Wij bieden visitekaartjes aan vanaf 25 stuks voor €18,-. Hoe meer je er bestelt hoe goedkoper de kaartjes per stuk worden.

[products tag="visitekaartjes"]

 

Hoe ontwerp je het perfecte visitekaartje voor je bedrijf?